PaperVision 2.0 Gauroud shaders

Door Bas van Kuijck, mobile developer - @basvankuijck
27 oktober 2008 - 915 x bekeken -

Het kon niet uitblijven natuurlijk: na al die spacy demo's van het PV3D dev team moest ik gewoon eens aan de slag met de nieuwe shaders. Naast cell-, phong- en flatshaders ondersteunt PaperVision 2.0 ook Gauroud shaders en -materials, en dankzij de krachtige CompositeMaterial class kun je diverse shaders combineren.
Dit voorbeeld is een simpele kubus met een bitmap texture. De schaduwen die op de keerzijde van de kubus vallen, zijn niet pikzwart maar donkerblauw, en verzacht door een blurfilter. Daarnaast is de kubus zelf van een licht Glowfilter voorzien in dezelfde blauwe tint. Klik op de link om de real-time demo te openen.

[ Borg Cube demo ]

E-sites en SPORT 2000 2e bij publieksprijs Media en Communication Innovation Awards 08

Door Rob Peters

Op 23 oktober was de uitreiking van de Accenture Blauwe Tulp, een prijs die bedrijven in de Media en Communicatie industrie de erkenning geven dieā€¦ - Lees meer

Lees verder