Omzet online bestedingen stijgt verder en verder

Door Ivo Willekens, partner / CFO - @ivowillekens
6 november 2008 - 1103 x bekeken -
Ondanks de negatieve berichten over de economie gaat het goed met de online bestedingen van de Nederlandse internetters. In het eerste half jaar van 2008 is de markt voor online consumentenbestedingen met 24% gegroeid naar een omzet van €2,3 miljard.

Niet alleen de online shops doen het goed ook de reisbranche scoort hoge ogen wanneer het gaat om groei in aantal en omzet. Zo heeft een kwart van alle Nederlanders in het eerste half jaar online een reis geboekt. Dit heeft geresulteerd in een omzet van €960 miljoen, een groei van 16% ten opzichte van het eerste half jaar van 2007.

Webwinkel Bol.com (winnaar van de publieksprijs 2008 voor beste webwinkel Thuiswinkel Awards) ziet zichzelf uitstekend gepositioneerd om de opdoemende recessie te doorstaan en verwacht recordomzetten voor 2008 en 2009. Frank Sibbel (Blauw Research) geeft aan dat het vooruitzicht van recessie consumenten juist naar internetwinkels toedrijft, immers in krappe tijden worden prijsvergelijkingen stees belangrijker.

Ook wij merken dat de omzet bij onze klanten verder stijgt en dat er een toenemende vraag is naar het opzetten of uitbreiden van goede online shops. Hierbij is het belangrijk dat er goed wordt nagedacht over de te voeren strategie en dat alle stappen van het Your next mindstep model worden doorlopen.

Breda Helpt live!

Door Marloes Bovee

De website van ons project Breda Helpt is live! Weliswaar alleen de eerste pagina, maar het begin is er. - Lees meer

Lees verder