Sint en Kerstman vinden inspiratie online

Door Ivo Willekens, partner / CFO - @ivowillekens
17 november 2008 - 938 x bekeken -
Sinterklaas en de Kerstman weten steeds beter de digitale winkelstraten te vinden. Uit onderzoek van Kieskeurig.nl en Totaal TV blijkt dat maar liefst 70 procent van de mannelijke en 56 procent van de vrouwelijke consumenten webwinkels inschakelen in de zoektocht naar de perfecte decembercadeautjes. Belangrijkste redenen hiervoor zijn de onbeperkte winkeltijden (22 procent) en een ruimere keuze (14 procent).

Het onderzoek werd gehouden onder 1696 respondenten. Van de Sinterklaas vierende respondenten geeft 39 procent tussen de 10 en 50 euro uit. Meer dan de helft van hen geeft aan voor de kerstcadeaus minder dan 10 euro online te besteden.

Meer online
Behalve voor het kopen van presentjes vindt ruim een derde het internet ook een inspiratiebron voor cadeau-ideeën. In vergelijking met de feestdagen vorig jaar zegt 32 procent van de respondenten vaker hun cadeautjes online aan te schaffen. Bijna de helft van hen zegt evenveel presentjes online te kopen.

Meningen tellen
Dat maar liefst 43 procent aangeeft van plan te zijn op Kieskeurig een productreview achter te laten over hun nieuwe cadeau is niet heel vreemd; het onderzoek vindt immers plaats onder de bezoekers van deze site. Een kleine groep (12 procent) zegt dat zij een duidelijk positieve of negatieve ervaring met een product moeten hebben, willen zij een review gaan schrijven.

bron: Twinkle

Omzet online bestedingen stijgt verder en verder

Door Ivo Willekens

Ondanks de negatieve berichten over de economie gaat het goed met de online bestedingen van de Nederlandse internetters… - Lees meer

Lees verder