E-sessions Social Media

Door Marloes Bovee, account director - @marloesbovee
19 november 2009 - 797 x bekeken -
Dinsdag 10 november organiseerden we alweer onze 4e e-sessions, het onderwerp dit keer was Social Media. Het bleek een populair onderwerp te zijn, want we waren al binnen een dag volgeboekt! Hoewel er wat mensen af moesten haken (vanwege een griepje), was de ruimte die avond behoorlijk goed gevuld met klanten, prospects en relaties.

De sessie bestond uit 6 presentaties over verschillende onderwerpen. Ik mocht zelf aftrappen met een korte inleiding op het begrip social media. Daarna vertelde Maarten Toonders van Infolook over reputatie management en gaf hij tips voor het omgaan met kritiek online. Onze 2e gastspreker, Stijn Zeeman van Stripe, gaf een boeiende presentatie over personal branding. Het publiek raakte geinspireerd, want de volgende dag had iedereen ineens een Twitter en Linkedin account!

Vlak voor de pauze werden Sjoerd van Oosten (E-sites en tripess.com) en Bas Kleijn (ditismijnteam.nl) aan de tand gevoeld door Rob Peters, ook van E-sites. Van hun ervaring op het gebied van community's konden we veel leren. Onder andere toen ook de concurrentie en verdienmodellen besproken werden.

Cher Buurman en Maarten Postma presenteerden over Hyves, waar zij werkzaam zijn op de commerciele afdeling. De mogelijkheden voor bedrijven zijn eindeloos bij Hyves en ze kwamen er dan ook niet aan toe om alles te bespreken. Misschien is een vervolg een goed idee? Ook mede-organisator van e-sessions, Joris Toonders van Yonego, had weer een nuttig verhaal over social en search. Aan het eind van zijn presentatie viel er weer een taart te winnen, ik denk dat dat een terugkerend item blijft :-).

Al met al een geslaagde sessie, waarop we veel feedback hebben gekregen. De presentaties staan online, evenals het document 20 Social Media Tips. Hierin hebben we alle tips van de avond verzameld.

Wil je volgende keer ook een sessie bijwonen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief en je ontvangt een uitnodiging.

bowlr '10

Door Bas van Kuijck

Ondanks dat onze vorige bowrl ervaring eindigde in een deceptie. Zijn we er dit jaar wéér bij. Dit jaar dragen we ook nog ons steentje bij, door… - Lees meer

Lees verder