2 (e-)sessions op 1 dag

Door Rob Peters, partner / CEO - @rob_esites
17 september 2010 - 778 x bekeken -

Oei... 2 sessies op 1 dag. Afgelopen dinsdag organiseerden wij met goede partners B-Total en Datamex een variant van de succesvolle E-sessions.

Social Session Rotterdam

In de ochtend startte de eerste sessie i.s.m. B-Total op de SS Rotterdam. Deze social session was voor een kleine groep van 35 man georganiseerd op het Sun Deck. Van zon was echter helaas geen sprake, het water kwam 5 cm hoog op het dek. Binnen was het gelukkig droog en erg sociaal.

Dennis van B-total trapte af met de eerste presentatie over de sociale media landscape. Met een zeer creatieve presentatie (hoe kan het ook anders) liet Dennis de aanwezigen het effect van sociale media op merken ervaren en liet hij duidelijk zien wat B-Total's visie op social media en merkbeleving is.

Daarna aan mij de schone taak om de aanwezigen praktische tips, do's and dont's te presenteren voor de inzet van sociale media in de praktijk, met duidelijke cijfers van de Nederlandse markt.

Robert Bachman moest, de inmiddels enthousiaste genodigden, wel wijzen op de grenzen van social media vanuit het vakgebied merkenrecht. Zeer interessante stellingen en praktijkcases die aantoonden dat de rechtspraak nog sterk achter loopt op de snelle ontwikkeling van social media. De komende jaren zullen de nu vage kaders doen aanscherpen en we zullen dit met belangstelling volgen.

En dan als afsluiting een rondleiding door De Rotterdam, zoals de nieuwe baas uit 020 het schip heeft genoemd, aldus de oer rotterdammer Jan, die met zijn kapiteinspak de rondleiding verzorgde. Geweldig om de historie van dit indrukwekkende cruiseschip te zien, tot en met de motorkamer waar vroeger 70 man werkte. In de smokingroom tot slot een goede lunch en op naar de volgende sessie.



Het Nieuwe Werken

De tweede sessie van de dag was georganiseerd in samenwerking met onze partner van het eerste uur Datamex. Groots opgezet in het Chassé theater in Breda met 200 gasten en als thema 'het nieuwe werken' met een indrukwekkende lineup van Mircrosoft, LinkedIn en ArboNed.

Mijn broer Rik, inmiddels ingestapt bij Datamex als opvolger van vader Jan, opende de sessie en introduceerde Microsoft.

De visie van Microsoft op het nieuwe werken voert Microsoft zelf al jaren uit. 70% aan werkplekken en nog veel minder parkeerplaatsen. Stijging van de productiviteit en verlaging van de stress zijn de gevolgen voor Microsoft. Zij presenteerden de eigen oplossingen die ze hiervoor gebruiken, alsmede de financieel interessante modellen voor het MKB. Nico van Veen en Leanne van Oostende vertelden over de producten van Microsoft, over hun inspirerende werkomgeving en lieten in een demo precies zien hoe makkelijk Het Nieuwe Werken in de praktijk is.

Na een korte pauze opende mijn collega Marloes het tweede deel van de avond, met als eerste gastspreker Edo Povel, Head of Marketing Solutions van LinkedIn Nederland. Hij opende met een 'klassieker' (zo snel gaat dat in social media land), namelijk de social media revolution van @equalman.



Edo is een begaafd spreker en presenteerde de feiten en impact van social media en LinkedIn in het bijzonder. De hermietkreeft stond centraal, maar die relatie met LinkedIn laat ik aan Edo over om aan u over te brengen.

ArboNed sloot de avond met Theo Visser en Krijn Nagtzaam als gastsprekers. Naast alle nieuwe technieken en inrichting van gebouwen stond bij ArboNed de MENS centraal in het nieuwe werken, waarbij ze duidelijk presenteerde wat de feiten en cijfers vanuit wetenschappelijk onderzoek zijn. Centraal stond de bevlogen medewerker en dit is mijn inziens ook de ideale medewerker.

Afsluitend een gezellige borrel, nieuwe connecties via LinkedIn en voldaan onder de lakens



Aan alle partners, gastsprekers en organisatie: Bedankt en wij hopen dat iedereen heeft genoten.

Muziek Telt! ook voor E-sites!

Het Jeugdjournaal heeft afgelopen vrijdagavond aandacht besteed aan muziekles op de basisschool. Het project Muziekt Telt… - Lees meer

Lees verder