Waarom moet mijn bedrijf een iPhone / iPad applicatie?

Door Ivo Willekens, partner / CFO - @ivowillekens
23 september 2010 - 1269 x bekeken -

Als trouwe bezoeker van E-sites.nl ;) kan het je niet ontgaan zijn: "E-sites is bezig met de ontwikkeling van de officiële iPhone applicatie voor BVO Feyenoord!". Dat doen we natuurlijk met volle overtuiging en veel liefde, overtuiging omdat we heilig geloven in de toekomst van mobiel en liefde omdat wij genieten van de ontwikkeling van vernieuwende internet concepten!

Sinds enkele maanden zijn we zeer actief met het ontwikkelen van applicaties die draaien op mobiele devices zoals de iPhone en de iPad. Wanneer we dit met enthousiasme vertellen aan onze klanten, dan krijgen we vaak de vraag: " Waarom moet mijn bedrijf een iPhone / iPad applicatie? ".

In deze blogpost wil ik antwoord geven op deze vraag.

Er zijn meerdere redenen om een iPhone / iPad applicatie in te zetten binnen je marketingmix of binnen je organisatie: 

Devices zoals de iPhone en de iPad bieden kansen om meerwaarde te creëren te opzichte van de concurrentie. Door de iPhone in te zetten kun je ineens gebruik maken van functies zoals locatiegegevens, een camera, altijd en overal online en persoonlijke instellingen. Het zijn eigenschappen die tot voorkort niet inzetbaar waren, maar die je nu volop kunt gebruiken in je dienstverlening.

Concrete voorbeelden zijn er genoeg.. Zo heeft Albert Heijn een app waarmee je makkelijk vooraf je boodschappenlijst kunt samenstellen en heeft de gemeente Eindhoven een Buiten Beter app die het mogelijk maakt om foto's te maken van rondslingerend afval, of een kapotte stoeptegel. De locatie wordt automatisch met de foto doorgezonden naar de juiste instantie.

Kortom apps zorgen ervoor dat het leven van de klant makkelijker wordt en dat is een goede reden om voor jouw organisatie / merk te kiezen!

Middels apps kun je niet alleen het leven van je klant makkelijker maken, maar ook dat van je medewerkers. Stel je voor dat je een dakbedekkingbedrijf hebt of je hebt mensen op de weg zitten. Hoe makkelijk zou het zijn wanneer zij vanaf hun werklocatie op hun iPhone of iPad de planning in kunnen zien, bestellingen door kunnen geven, een advieswijzer kunnen raadplegen, een afspraak in kunnen plannen, materiaal kunnen bestellen etc. etc.

Het maakt het werken niet alleen makkelijker maar vooral efficiënter waardoor je in minder tijd meer werk kunt verzetten. Ieder bedrijf kan voordeel behalen wanneer er goed wordt nagedacht over hoe je een product of dienst relevanter kunt maken voor de klant of de organisatie!

Het is overigens zeer interessant om daar snel mee te beginnen aangezien er meer dan een half miljoen actieve mobiele gebruikers zijn..

Wil je weten wat mobiel voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op met onze account managers voor vrijblijvend advies!

Internet Explorer 9 bèta – de feiten op een rij

Door E-sites

Afgelopen woensdagavond (15-09-2010) lanceerde Microsoft, precies 18 maanden na de release van IE8, de eerste officiële bètaversie van IE9 voor… - Lees meer

Lees verder