De consument is klaar voor selfservice!

Door Marloes Bovee, account director - @marloesbovee
22 februari 2013 - 2295 x bekeken - Categorieën: Innovatie, Retail

De consument is klaar voor selfservice! Maar is de retailer dat ook? Die indruk krijg ik niet. En wordt op de EuroCIS beurs in Düsseldorf, waar we drie dagen als standhouder aanwezig waren, eigenlijk alleen maar bevestigd. Want op deze technologie-beurs voor de retailbranche valt me op dat er nog altijd veel geld wordt uitgegeven aan techniek.

Heel veel geld zelfs. Aan kassasystemen bijvoorbeeld, en de software en hardware hiervoor. En aan draagbare oplossingen voor het afrekenproces. En dat is best opmerkelijk te noemen, aangezien de consument eigenlijk al lang klaargestoomd is voor selfservice. Voor het zelf scannen en afrekenen van de gekozen producten. Want dat is snel en makkelijk. En gaat de gemiddelde consument bij de AH en Ikea bijvoorbeeld al prima af.

Retailers moeten dus grote sprongen maken om de consument bij te houden. In het gemak dat zij steeds meer willen ervaren in dagelijkse handelingen. En daar zien wij bij E-sites uiteraard veel mogelijkheden in. Want internet en mobiel internet zullen absoluut een grote rol spelen in deze ontwikkeling. Zo speelt E-sites hier in samenwerking met ICT partner AXI al op in met het ontwikkelen van bijvoorbeeld zelfscan apps en mobile POS apps.

Ik daag retailers dan ook graag uit voor een gezonde discussie over vernieuwing in de retail. Want volgens mij is consument er klaar voor. En wij ook!

Internet of things: @esitesflora

Door Sjoerd Maessen

Het begon allemaal tijdens een brainstorm sessie over het nieuwe pand. Binnen E-sites hebben we een hoop specialisten op het gebied van ontwerp,… - Lees meer

Lees verder