Terugblik SXSWi: How to measure social media

Door Rob Peters, partner / CEO - @rob_esites
9 april 2013 - 698 x bekeken - Categorie├źn: Innovatie

Hoe meet je nu het succes van social media en hoe vertaal je het voor je CEO? Nichole Kelly, schrijfster van het boek ‘How to measure social media’ brengt het terug naar de albekende salesfunnel. Blijf weg van de nieuw verzonnen ‘hippe’ metrics en brengt het terug naar de sales funnel. Middels social media komen we eerder in het aankoopproces in contact met de doelgroep en daardoor duurt het aankoopproces langer.

Tips die ze meegeeft is het toekennen van unieke links (en analytics codes) vanuit alles wat wordt gepost. Gebruik dus niet dezelfde links voor Facebook en Twitter, dan kan je de oorspong niet meer achterhalen.
Zorg daarnaast altijd voor het ‘path to conversion’, maak het bezoekers dus makkelijk om te converteren als ze interesse hebben.

Koop het boek

http://schedule.sxsw.com/2013/events/event_IAP4110