Emerce eDay - wij nemen je nog even mee

Door Ilse Suijkerbuijk, accountmanager
23 oktober 2018 - 229 x bekeken - Categorie├źn: Tech, Kennis, Innovatie

Want we waren erbij! Donderdag 18 oktober, in de Kromhouthal in Amsterdam. Al vroeg zaten wij in de auto voor een dag vol interessante lezingen op het gebied van innovatie en de digitale wereld van morgen. Centraal stonden deze dag de onderwerpen Artificial Intelligence (AI) en voice assistant. Naast Google, Amazon-Alexa en Criteo, heeft ook onze eigen Rob Peters vanuit Handpicked Agencies een interessante presentatie gegeven over dit onderwerp: Ahead in a world without an interface.

Voice assistants hotter dan hot

Het is niet zo gek dat we tegenwoordig steeds meer horen over Artificial Intelligence en voice assistants. Het is namelijk overal. Het neemt ons steeds meer taken uit handen. Dit heeft als gevolg dat de invloed hiervan op ons dagelijks leven en de maatschappij blijft groeien. Vette innovatieve dingen die we op eDay 2018 hierover hebben gehoord en gezien,  hadden betrekking op het inzetten van Google Home, Google Assistant, Amazon Alexa en Artificial Intelligence voor voorraadbeheer & logistiek en personalisatie. “Alexa, de hagelslag is op”, is een zin die over drie jaar heel gewoon is in Nederlandse huishoudens.

Artificial intelligence zijn apparaten/systemen die reageren op data of impulsen uit hun omgeving en op basis daarvan zelfstandig beslissingen nemen. Deze systemen zijn zelflerend. Wil je meer weten of Artificial Intelligence? Lees dan zeker ook dit blogartikel.

Wat op ons indruk maakte?

Ilse: “De meest interessante presentatie vond ik die van Google - Prepare for the age of assistance. Assistance in de vorm van Voice wordt al zo veel gebruikt in ons dagelijks leven. Ik ben ervan overtuigd dat hier ook op zakelijk vlak nog heel veel kansen liggen, waar wij klanten van E-sites uitstekend bij kunnen helpen. Heel gaaf om te zien dat Google hierin al zo veel mogelijkheden biedt!”.

Puck: “Een echte eye-opener voor mij, was de presentatie van Marktplaats - The war for attention. In deze wereld zijn merken tegenwoordig vooral op zoek naar zoveel mogelijk aandacht van de bezoeker/gebruiker. Bij deze presentatie werd benadrukt dat je het leven van je bezoeker/gebruiker zo makkelijk mogelijk moet maken en juist niet te lang de aandacht moet trekken. Dit zorgt voor een positieve merkbeleving. Dit vind ik een erg mooi inzicht en is goed om in ons achterhoofd te houden tijdens het bouwen van apps/websites. Wij kunnen onze klanten hier goed in adviseren”.

Handpicked agencies Labs stand met interactieve muur

Uiteraard konden we zelf ook niet ontbreken op dit event. We stonden er dan ook niet zomaar, maar met een interactieve muur! Benieuwd hoe je van je tafel, stoel, of muur een interface maakt? Handpicked agencies Labs demonstreerde het! Op een een interactieve muur, beschilderd met conductieve inkt waarmee je circuits kan schilderen. De geschilderde circuits sluit je aan op een touch board die vervolgens audio of video afspeelt wanneer je het aanraakt. Benieuwd hoe dit precies werkt? Je leest meer meer details in dit blogartikel.

Wil je ook geïnspireerd worden?

Wij hebben een inspirerende dag gehad met veel interessante presentaties, leuke gesprekken en uiteraard veel gezelligheid. Wij inspireren jou ook graag! Ben je benieuwd welke kansen wij zien of welke mogelijkheden er zijn voor jouw organisatie, bijvoorbeeld met Voice en Artificial Intelligence? Of wil je eens verder praten over een innovatieve nieuwe website? Kom dan zeker een keertje langs om koffie met ons te drinken!

PS check ook zeker onze vlog even :)  

 

Augmented Reality via je browser - revolutionair!

Door E-sites

Apple lanceerde op 17 september de nieuwe iOS12. Niet alleen een belangrijke dag voor Apple, maar ook een historische dag voor Augmented Reality!

Lees verder