Amphia Ziekenhuis: werkenbij-website

case

Nieuwe deuren openen met een eigen vacatureplatform

Goede (schaarse) kandidaten aantrekken voor het toenemende aantal zorgvacatures wordt alsmaar lastiger. En voor zorg-specialistische functies zijn de juiste kandidaten al helemaal zeer moeilijk te vinden. Hoog tijd om na het succes van de nieuwe website voor topklinisch ziekenhuis Amphia - die volledig gericht is op de patiënt - een onderscheidende werkenbij-website te ontwikkelen. Een online platform waar potentiële medewerkers zich direct thuis voelen én waar het juiste talent aangetrokken kan worden. Want een vacatureplatform kan - zeker in een wereld waar functie-inhoud en CAO al vaststaan - het verschil maken.

Een gestroomlijnd proces

Amphia Ziekenhuis en E-sites hebben in de afgelopen jaren een succesvol partnerschap opgebouwd. We werken graag samen en gaan dan ook vol enthousiasme aan de slag met dit vacatureplatform project. We denken mee over de beste oplossing en over hoe we het zo gemakkelijk mogelijk kunnen maken voor Amphia en in het bijzonder voor de beheerders van de website(s). Daarom kiezen we voor dit project een multisite oplossing en dat betekent dat we voor zowel www.amphia.nl als www.werkenbijamphia.nl het contentmanagementsysteem Kunstmaan gebruiken. Één CMS waarin meerdere websites beheerd kunnen worden. Overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik.  

Ook de juiste stakeholders betrekken bij elk project is van groot belang. Samen met een HR-expert van Amphia Ziekenhuis stemmen we alle wensen en eisen helemaal af op werkzoekenden. Collega-bureau Weekend Creative Agency laat hun creatieve expertise los op de werkenbij-website en geeft het platform een mooi design met een eigen look & feel. Tegelijkertijd is de connectie met het merk Amphia duidelijk aanwezig. En het belangrijkste uitgangspunt in het design? User experience. Daarnaast sluit ook Fingerspitz - onderdeel van de Handpicked familie - aan bij het project. Zij denken mee over conversie optimalisatie en het analyseren van data, zodat potentiële sollicitanten de best  mogelijke ervaring beleven op het platform. Tegelijkertijd gaat ons projectteam aan de slag met de backlog, geven we vorm aan user stories die alle functionaliteiten van de te realiseren website omvatten. Vervolgens zetten onze developers alle user stories, wensen en het design in 2 á 3 sprints om in code. Met als resultaat: een superstrakke en toffe werkenbij-website.     

‘In samenwerking met E-sites hebben we een mooi werkenbij-platform voor Amphia weten neer te zetten, waarin onze eigen medewerkers de hoofdrol spelen.’

Letteke Vullinghs
Arbeidsmarktcommunicatiespecialist

Features voor een optimale ervaring

Een van de redenen voor succes van een website is een duidelijk doel voor ogen hebben en volledig afstemmen op de wensen en behoeften van de eindgebruiker. In dit geval potentiële sollicitanten en medewerkers. Mede door het gebruik van de volgende technieken en features is dat helemaal gelukt:   

  1. 1

    Duidelijk vacatureoverzicht, mét uitgebreide filter.

  2. 2

    Koppeling met recruitment software van AFAS.

  3. 3

    Slimme, snelle zoekfunctionaliteit.

  4. 4

    Veel content-mogelijkheden door gebruik van CMS Kunstmaan.

  5. 5

    Veiligheid: er worden geen gegevens opgeslagen op de website.

  6. 6

    Goed vindbaar voor zoekmachines door optimalisatie.

  7. 7

    Mogelijkheid tot instellen van een job alert.

Amphia omarmt de doelgroep 

Amphia Ziekenhuis maakt met de nieuwe werkenbij-website een verpletterende eerste indruk. Aan alles is gedacht. Gebruiksvriendelijk. Overzichtelijk. Herkenbaar, maar met eigen twist. Een platform dat de beleving en de sfeer van Amphia zo realistisch mogelijk uitstraalt. Met veel diversiteit aan content, zoals echte, pure fotografie, video’s en ervaringsverhalen. Ook de candidate journey - de stappen die een potentiële sollicitant doorloopt - is verweven in de website. Detailpagina’s van vacatures zijn voorzien van duidelijke informatie en het proces dat de sollicitant aflegt, wordt helder beschreven. Via de buttons worden sollicitanten getriggerd om op een laagdrempelige manier contact op te nemen. 

Samen gezonder: het juiste talent aantrekken 

Een grote stap vooruit met een nieuw, eigentijds vacatureplatform. Potentiële sollicitanten proeven de sfeer en voelen zich thuis. En daarmee maakt Amphia het verschil als werkgever in een krappe arbeidsmarkt. Ze trekken talent aan dat samen met Amphia wil werken aan de belangrijkste doelstelling: de regio samen gezond houden. 

Nog meer redenen waarom een vacatureplatform echt werkt? En wat de voordelen zijn? Roy Niemantsverdriet schreef er een blog over. Liever direct sparren over de mogelijkheden en investering voor een vacatureplatform? Neem contact op!

Versterk je werving met deze digitale aanpak

De taak om personeel te werven in de zorg is alles behalve eenvoudig. Beschikbare kandidaten zijn schaars en de vraag blijft stijgen. Heb je het gevoel dat je al veel geprobeerd hebt? Maar onvoldoende mensen aantrekt voor je vacatures? Dan is deze whitepaper voor jou. Om je te inspireren met extra mogelijkheden die gecreëerd worden door de toepassing van digitale technologie. Investeringen, soms in tijd soms in geld, die zichzelf terugverdienen. Omdat je er goede nieuwe collega’s mee aantrekt. 

In de whitepaper lees je meer over:

  • het juiste podium creëren voor je vacatures;
  • je candidate journey optimaliseren;
  • meer doen met data;
  • nieuwe technologieën inzetten.

Vul het formulier in en ontvang de whitepaper gratis en vrijblijvend in je mailbox!

Gratis whitepaper!