Good News.
Wij zijn Good News. Met heldere doelen en goede code ontwikkelen wij digitale platformen waarmee we keihard doelstellingen behalen.
Ga naar de websiteBoerschappen is een Bredase leverancier van maaltijdboxen maar dan écht anders. Zij willen laten zien dat het wél kan; een voedselketen die deugt voor alles én iedereen die erin betrokken is. Alle producten komen van de lokale boer en worden binnen twaalf uur bezorgd. Je kiest uit de verschillende boxen die allemaal gezond, eerlijk en lokaal zijn. Boerschappen wil een eerlijke en duurzame transitie van de voedselketen. Om zo’n impact te kunnen maken, moet ze blijven groeien en dat doet Boerschappen ook. Als kool. In de afgelopen twee jaar telden ze een groeipercentage van 500 procent (!). Die groei vraagt om automatisering. Bijvoorbeeld met een lopende band die het vullen van de maaltijdboxen efficiënter maakt, maar ook op digitaal vlak zijn stappen nodig. Daarom begonnen we samen met Boerschappen, verschillende Handpicked labels en andere externe partijen aan dit toffe avontuur: vanuit strategie en design ontwikkelden we een volledig nieuwe app en website.
Hoe pakken we dat aan? Een van de belangrijkste ingrediënten is het zorgen voor een sterke basis. Dit doen we door middel van strategiesessies om vooraf te bepalen waar we met het gehele IT landschap willen staan. Vervolgens organiseren we samen met alle betrokken partijen - en dat waren er nogal wat: Bluebird Day, Weekend, Fingerspitz, myBrand, PossibilIT, Boerschappen en E-sites - een Big Room Planning. Een productieve en inspirerende dag waar je letterlijk met alle betrokkenen in een grote ruimte samenkomt om alle afhankelijkheden in kaart te brengen en een heldere en duidelijke planning neer te zetten om zo doelstellingen te halen. We nemen onder andere epics en functionaliteiten onder de loep.
Zo’n dag is heel fijn en waardevol. Want als je met zoveel diverse organisaties samenwerkt - die ieder een eigen manier van (samen)werken hebben - is het een uitdaging om zo’n groot gezamenlijk project succesvol te voltooien. Voor ons des te meer een drive om te zorgen voor een succesvolle samenwerking. Want alleen met een succesvolle samenwerking komen we tot het aller-, aller-, allerbeste resultaat. En daar gaan we voor!
Met de groei van Boerschappen is stabiliteit en schaalbaarheid nog belangrijker, dus creëerden onze collega’s van Bluebird Day een toekomstgerichte e-commerce platform in Shopware. Hierin wordt alles vóór de eerste bestelling geregeld, zoals de registratie van de eerste box tot de betaling via Mollie. Een API zorgt voor een moeiteloze communicatie tussen de diverse systemen voor bijvoorbeeld orders, betalingen, content en abonnementen.
Heeft de klant de eerste box besteld en betaald? Dan vervolgt de klant zijn Boerschappen-reis verder naar naar subscription management systeem Chargebee - en noemen we hem of haar een Boerschapper! Met een API worden gegevens doorgestuurd naar OutSystems waarna de motor van herhaalorders tot inpakservices gaat lopen.
Dan komen wij om de hoek kijken, want de reis loopt soepel over in app voor een nóg betere klantbeleving en meer gebruiksgemak. Want de app is namelijk dé plek waar Boerschappers alles terugvinden. Geen onnodige handelingen meer om in te loggen via de website of diverse e-mails ontvangen met recepten en afhaalbewijzen. Boerschappers kunnen in de app namelijk hun gegevens aanpassen, leveringen beheren en via notificaties op de hoogte gehouden worden over belangrijke updates. Daarnaast zijn alle overheerlijke recepten terug te vinden in de app en is er een handig overzicht met producten die nog op het boodschappenlijstje moeten. Boerschappenboxen kunnen ingepland, gepauzeerd en opgehaald worden. En Boerschappers kunnen precies zien waar de producten uit de box vandaan komen. Zo weet je precies wat er op je bord ligt!
Niet onbelangrijk is presentatie. Daarom hebben onze collega’s van Weekend creative agency de gehele Boerschappen klantbeleving gefinetuned. In strategische sessies is precies uitgetekend hoe Boerschappers producten van de boer op hun bord krijgen. Van het afsluiten van een abonnement tot de begroeting in de app, de uitstraling van Boerschappen herken je overal en spreekt aan. En om het verhaal van de Brabantse boodschappenbezorger kracht bij te zetten, maken we gebruik van smaakvolle animaties.
Ruim 6 jaar geleden werd ik klant van Boerschappen. De reden? De korte keten, alles komt rechtstreeks van de boer af. Beter voor jezelf (je proeft het verschil), voor het milieu en voor de boer. En sinds begin dit jaar ben ik niet alleen klant van Boerschappen, maar is Boerschappen ook een klant van mij. De afgelopen maanden zijn we hard aan de slag gegaan om een nieuw platform neer te zetten. Super trots dat ik hier onderdeel van ben geweest! Bedankt voor jullie komst en de super fijne samenwerking! Op naar nog meer mooie dingen maken samen!
Van de boer naar je bord: Boerschappen staat voor een korte keten zonder verspilling, vervuiling of driedubbele marges! Ook voor hun digitale ambities geven ze voorkeur aan lokale partners. Samen met onze collega’s van Weekend, Fingerspitz en Bluebird Day zorgen we voor een smaakvolle totaalbeleving door de hele customer journey, met design, online marketing, een e-commerce omgeving en app.
De foodretail kent stevige concurrentie en supermarkten investeren sterk in de kwaliteit van producten, versconcepten en foodservice. Onderscheidend vermogen is daarmee nog belangrijker. Boerschappen heeft genoeg op het menu staan om dit ook in de toekomst te leveren. Bijvoorbeeld met een app waar gebruikers precies kunnen inzien waar de producten vandaan komen en hun eigen box kunnen personaliseren. Boerschappen wil echt impact maken en de food industrie veranderen.
Daarom is doorontwikkeling cruciaal. De eerste nieuwe sprints staan al klaar in de startblokken voor december 2022 en vanaf 2023 blijven we samen verder groeien en doorontwikkelen in de vorm van een partnership. En daar kijken we met volle teugen naar uit!
Eigen wensen, uiteenlopende eisen en verschillende regels maken ieder project uniek. Neem gerust contact met mij op!
Wij zijn Good News. Met heldere doelen en goede code ontwikkelen wij digitale platformen waarmee we keihard doelstellingen behalen.
Ga naar de websiteAls full focus mobile agency ontwikkelen wij apps voor smartphones, wearables, auto's en andere hardware devices. Meer contact, service of verkoop realiseren?
Ga naar de website