Aftrap De Jongsters

Nieuwsartikel - Geplaatst op donderdag 1 mei 2014

Gistermiddag was de officiële lancering van De Jongsters, ontstaan uit een samenwerking met voetbalbroers Siem en Luuk de Jong en mede partners van het initiatief E-sites en sportmarketingbureau Triple Double. De Jongsters is een online platform (www.jongsters.nl), waar kinderen met challenges worden uitgedaagd het beste uit zichzelf te halen. De aftrap van het platform vond plaats bij DZC’68, de oude amateurclub van de voetbalbroers.

Gewoon doen!

Hoe je dat doet, het beste uit jezelf halen? Door te doen! Zélf actie ondernemen is de beste manier om te leren. Dat is de gedachte waaruit het platform is ontstaan. En juist dat stapje harder zetten om het verder te schoppen, is het voorbeeld dat de voetbalbroers willen afgeven aan de jeugd. Als inspiratie. En om een bijdrage te leveren aan uitdagingen in de huidige maatschappij.

'Jongsters' in beweging brengen

Met wekelijkse uitdagingen, sportief of maatschappelijk, worden ‘Jongsters’ via het online platform letterlijk en figuurlijk in beweging gebracht. Ajax-aanvoerder Siem de Jong: “Deze uitdagingen delen Luuk en ik op het platform. Jongsters laten via een foto of video zien hoe zij de uitdagingen volbrengen en kunnen daar punten mee verdienen. Jongsters met de meeste punten maken kans op mooie prijzen.”               

Bijdragen aan de maatschappij

Luuk de Jong, spits van Newcastle United, vult zijn broer aan over het platform: “We stimuleren kinderen om de wereld, dus hun buurt, om zich heen te verbeteren en daarmee zichzelf te ontwikkelen. Waarom? Omdat je met één stap extra zomaar het doel kunt bereiken en dan inziet dat initiatief nemen en ‘je best doen’ ontzettend leuk is. We vinden dat we daarin een voorbeeldrol hebben en willen graag een concrete bijdrage leveren aan de uitdagingen in de huidige maatschappij. Niet alleen in het veld, juist ook in de buurt, thuis of op school. Daarom zeggen we: Jongsters schoppen het verder!”

De broers willen kindereren lekker met voetbal bezig laten zijn, maar samen met hen dus ook de wereld een stukje mooier maken. Een voorbeeld van zo'n liefdadigheidsactie is de 'Balls for Brasil' challenge, geïnspireerd op het WK 2014. De uitdaging hierbij is om zo veel mogelijk ballen te verzamelen. Ter donatie aan kinderen in Brazilië die zelf geen geld hebben voor een voetbal. Daar komen binnenkort landelijke inzamelpunten voor, waarna Siem en Luuk er persoonlijk voor zorgen dat de ballen ook daadwerkelijk in Brazilië aankomen.

Lees meer over dit platform

www.jongsters.nl

Inhoud & mobiel eerst!

Door John van Hulsen

''Nee joh, ik hoef geen smartphone. Als ik kan bellen en sms'en dan vind ik het goed''. Ik riep het zelf ooit (tien jaar geleden) en het is een zin… - Lees meer

Lees verder