E-sites ontwikkelt hartslagmeter app voor De Klassieker Feyenoord – Ajax

Nieuwsartikel - Geplaatst op vrijdag 6 november 2015

Tijdens de klassieker Feyenoord-Ajax in de Kuip aanstaande zondag 8 november wordt live de hartslag gemeten van honderd Feyenoord supporters. E-sites ontwikkelde de app waarmee de hartslag-data wordt uitgelezen en verstuurd naar de website opel.nl/voorhetleven en FOX Sports, die de wedstrijd en de hartslagmeting uitzendt op televisie. Op deze manier wordt de spanning in deze altijd beladen wedstrijd letterlijk zichtbaar gemaakt. De actie is een initiatief van Opel en Feyenoord om aandacht te vragen voor de Hartstichting.

Aandacht voor de Hartstichting

Het werven van in totaal 200.000 vrijwilligers die in staat zijn te reanimeren als zij opgeroepen worden vanuit het landelijke systeem, is het centrale doel van de actie. Met dit aantal is het mogelijk om iedereen in Nederland binnen zes minuten te kunnen reanimeren bij een hartstilstand, waardoor meer levens gered kunnen worden.

In beeld brengen hartslagen

Als representatieve afvaardiging van het legioen, krijgen honderd Feyenoord supporters zondag een hartslagmeter om. E-sites ontwikkelde hiervoor een speciale app. Rob Peters, partner en account director bij E-sites: “De app leest data uit van iedere hartslagmeter en stuurt deze direct door naar het ‘Voor Het Leven’ platform en FOX Sports voor de live-uitzending. Door deze koppelingen is het mogelijk om zowel op de website als op televisie via infographics de spanning letterlijk zichtbaar te maken. En dat is gaaf natuurlijk! We hebben in de aanloopwedstrijden met een groot team flink getest. Tijdens de laatste bekerwedstrijd tussen Feyenoord en Ajax zagen we de aanval van Ajax, de vrije trap en uiteraard het beslissende doelpunt aan het einde van de wedstrijd heel goed terug in pieken op het dashboard!”

Samenwerkingsverband Opel, Feyenoord, Triple Double en E-sites

Onder de noemer ‘Hand in hand voor het leven’ werd de samenwerking tussen Opel, Feyenoord en de Hartstichting vorig jaar gestart. Met sportmarketingbureau Triple Double zijn er verschillende activaties tot stand gebracht, om de betrokkenheid tussen de selectie, de supporters en Opel als hoofdsponsor te vergroten. E-sites is vanaf het begin betrokken als digitaal bureau en verantwoordelijk voor de technische realisatie van alle activaties en de ontwikkeling van het Opel/Feyenoord platform.

Voor meer informatie over alle activaties of aanmelding als vrijwilliger voor de Hartstichting: opel.nl/feyenoord en opel.nl/voorhetleven

De hartslag van het legioen is live te volgen op opel.nl/voorhetleven en via het televisie-verslag van de wedstrijd op FOX Sports 1, zondag 8 november vanaf 14.30 uur.

 

Over E-sites Sports

E-sites heeft als digitaal bureau meer dan 15 jaar ervaring in de sport. De continue ontwikkelingen in digitale en mobiele technologie bieden steeds weer nieuwe en overtreffende mogelijkheden in digital sports marketing. E-sites werkt in nauwe samenwerking met sportmarketingbureau Triple Double en merken, sporters en clubs die nieuwe media en technologie omarmen om dat verschil te maken.

Trivoly maakt van ieder traditioneel horloge een smartwatch

Door E-sites

De Nederlandse gadget Trivoly is een dun schijfje dat trilt en licht geeft om van een normaal horloge een smartwatch te maken. - Lees meer

Lees verder