Opel, Feyenoord en de Hartstichting slaan de handen ineen

Meer bekendheid en betekenis van het hoofdsponsorschap, zo was de wens van Opel. Unieke acties, ultieme sportbeleving en meer aandacht voor de Hartstichting werden het antwoord. Wow! Wat een mooi traject samen met Triple Double.

Opel is per 1 juli 2013 de hoofdsponsor van Feyenoord. Maar Opel wil meer zijn dan een hoofdsponsor voor iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt. Er zijn verschillende acties in gang gezet, die het steunen van het legioen nog mooier maken. En met de samenwerking met de Hartstichting wordt ook een heel mooi maatschappelijk doel bereikt.

Ga je mee!

Verwijzend naar de eerste woorden van het clublied, is de 'Ga-je-mee' campagne opgezet waaruit een Twitterwall is gelanceerd. Uniek in de sportwereld, is deze social-wall die voetbalfans direct in contact brengt met de speler. Hij heeft een plaats gekregen in het spelershome van Feyenoord. Drie uur voor aanvang van elke thuiswedstrijd wordt de wall opengesteld voor berichten van supporters die via de speciale Facebook app of via Twitter en hashtag #gajemee de selectie kunnen aanmoedigen.

Check voor een indruk hiervan het platform: www.opel.nl/feyenoord

Hart voor
de club

Hoeveel sneller gaan die harten kloppen? Hoe hoog loopt de spanning op? Om aandacht te vragen voor de Hartstichting kregen 100 Feyenoord supporters tijdens de Klassieker van 8 november een hartslagmeter om.

Hart voor
de club

Hoeveel sneller gaan die harten kloppen? Hoe hoog loopt de spanning op? Om aandacht te vragen voor de Hartstichting kregen 100 Feyenoord supporters tijdens de Klassieker van 8 november een hartslagmeter om.

Feyenoord - Hartstichting - Opel

Wat als je hart er ineens mee stopt? Elke dag overlijden in Nederland 35 mensen aan een hartstilstand buiten het ziekenhuis. De Hartstichting heeft als doel om iedereen in Nederland binnen 6 minuten te reanimeren bij een hartstilstand, want dit verdubbelt de kans op overleving. Jaarlijks kunnen hiermee zo’n 2.500 levens worden gered. Onder de noemer ‘Hand in hand voor het leven’ helpen Opel en Feyenoord de Hartstichting met het werven van extra burgerhulpverleners.

Ons mobile team heeft de speciale hartslag app ontwikkeld, waarmee de hartslag-data werd uitgelezen en realtime werd doorgestuurd naar de website opel.nl/voorhetleven en FOX Sports 1. De wedstrijd en de hartslagmeting werd via deze zender live uitgezonden op televisie. De spanning tijdens deze beladen wedstrijd werd dus voor iedereen zichtbaar. Een uniek experiment!

De vrije trap en het beslissende doelpunt aan het einde van de wedstrijd zorgden voor enorme pieken op het dashboard. De gemiddelde hartslag liep op tot 135, tevens de hoogst gemeten gemiddelde hartslag. Gemiddeld hadden de supporters de gehele wedstrijd een hartslag van 91 slagen per minuut. De hoogst gemeten hartslag van een supporter was 173 slagen per minuut.

Feyenoord - Ajax
Hartslag Grafiek Feyenoord - Ajax

“Wat een ontlading, wat een heerlijke goal! Feyenoord maakt in de 38ste minuut de 1-0 Mijn hartslag gaat flink omhoog: naar 165.“

— Florian, via RTL Nieuws

Red levens in jouw buurt

Red levens
in jouw buurt

Om elke Nederlander binnen 6 minuten te kunnen reanimeren, zijn minimaal 170.000 burgerhulpverleners nodig (1% van de Nederlandse bevolking) in het Nederlandse oproepsysteem, goed verspreid over het land, die in geval van nood een buurtbewoner direct kunnen helpen. Dat is het ultieme doel dus. Help jij ook levens redden? Aanmelden als burgerhulpverlener is mogelijk via hartstichting.nl/burgerhulpverlener of via opel.nl/voorhetleven.

“Ik maakte me spontaan zorgen om de wat oudere supporters om me heen. Straks vallen ze nog om, dacht ik.”

— Jaap, via AD.nl

Onder de aandacht bij:

Meer weten?

Verder praten over het vergroten van jouw online succes? Bel gerust of kom langs voor een kop koffie!

/ Jorik accountmanager
jorik@tde.nl
040 782 00 00

E-sites,
overtreft
digitaal in Sports, Retail & Health

  • Emerce
  • Spinawards