Good News.
Wij zijn Good News. Met heldere doelen en goede code ontwikkelen wij digitale platformen waarmee we keihard doelstellingen behalen.
Ga naar de websiteIn Topklinisch opleidingsziekenhuis Amphia draait het om mensen en hun gezondheid. Iedereen heeft recht op uitstekende zorg, service en aandacht. Met als doel ‘onze eigen regio’ zo gezond mogelijk te houden. Daarom staan er dagelijks duizenden zorgverleners en vrijwilligers klaar om samen met de patiënt te werken aan zijn of haar gezondheid.
Een groot onderdeel van een gezonde regio is (online) patiënttevredenheid en informatievoorziening. In 2019 had www.amphia.nl maandelijks 278.906 unieke paginaweergaven. Niet gek voor een website die vol staat met informatie voor patiënten, bezoekers, verwijzers (zoals een huisarts), potentiële medewerkers en overige stakeholders.
De ambitie van Amphia is om een patiëntgericht en innovatief ziekenhuis te zijn waar wensen en behoeften van zorgconsumenten centraal staan. Daarnaast wil het ziekenhuis kwalitatief hoogwaardige zorg snel toegankelijk hebben voor haar patiënten. Een nieuwe, snelle en gebruiksvriendelijke website waar men gemakkelijk kan vinden wat hij/zij zoekt, past naadloos bij die ambitie. Een website die bijdraagt aan het merk Amphia en die klaar is voor de toekomst.
Als digitaal bureau hebben wij passie voor de zorg. De afgelopen jaren zijn we gegroeid tot specialist op het gebied van digitaliseren en innovatie in de zorg. Daarom zijn we trots dat we na een succesvol aanbestedingstraject dé partner voor de toekomst zijn voor ‘ons’ Amhpia. Voor Amphia zijn wij een partner die ze snapt, meeneemt en adviseert.
Onze belofte? Gezamenlijk ontwerpen, ontwikkelen en innoveren om de ‘Samen Gezonder’ belofte ook digitaal waar te maken. Door ons voorstel en onze werkwijze samen met Weekend Creative Agency (onderdeel van onze Handpicked Agencies familie) was Amphia verkocht. Een strak proces, met duidelijke kaders, mijlpalen en deadlines. Zodat daarbinnen volop ruimte is voor initiatief, inbreng, creativiteit en voortschrijdend inzicht. Samen aan de slag met creëren en ontwikkelen van een nieuwe, toekomstbestendige en eenvoudig beheerbare website, waarbij de ambitie om een patiëntgericht en innovatief ziekenhuis te zijn het uitgangspunt is.
Een groot project, veel stakeholders en een strakke deadline. Dat vergt een goede aanpak en voorbereiding. Hieronder zie je hoe we dat aanvlogen:
Geheel coronaproof presenteerden we de plannen aan iedereen van Amphia die daarbij kon en wilde zijn. Zo zijn alle stakeholders direct betrokken, creëren we draagvlak voor het project en vragen we input: wat vinden zij het allerbelangrijkste aan/voor de nieuwe website?
Met een kleine groep stakeholders en betrokkenen vanuit het Amphia legden we alle belangrijke keuzes vast. We zorgden dat de strategie bij iedereen helder was en verdiepten ons samen in de doelgroep en belangrijkste functionaliteiten.
De uitgangspunten van de strategische sessie namen onze collega’s van Weekend Creative Agency mee in het ontwerpen van het design. We gebruikten de bestaande Amphia look & feel en creëerden daaromheen een moderne, strakke uitstraling. Ook UX was een belangrijk onderdeel. Alle informatie moest immers binnen een paar muisklikken bereikt zijn.
Een belangrijk onderdeel van de website die voorziet in informatiebehoefte. Aan de hand van de uitgangspunten van de strategische sessie ging Amphia samen met een contentstrateeg de contentstrategie uitwerken en concretiseerden ze die in een contentplan en planning.
Alle (technische) eisen en wensen legden we naast elkaar en samen maakten we een keuze voor het best passende CMS systeem. Daarnaast gaven we samen met stakeholders vorm aan userstories die alle functionaliteiten van de te realiseren website omvatte. En in drie sprints zetten onze developers alle userstories, wensen en design om in code. Met als resultaat: een prachtige website.
Een intensieve samenwerking levert een prachtig resultaat op dat goed past bij de ambitie en het merk Amphia. En bovendien toekomstbestendig is. De website is gebaseerd op de volgende belangrijke uitgangspunten:
Voor een ziekenhuis is security en privacy erg belangrijk. Een externe partij voerde een audit uit om de veiligheid van de nieuwe website te controleren, zodat Amphia haar websitebezoekers veiligheid kan garanderen. Het veiligheidsrapport toonde een zeer goede uitkomst met slechts een aantal aandachtspunten. De aandachtspunten zijn direct opgepakt en verwerkt, zodat de veiligheid 100% in orde is.
Ook beveiliging van de website zelf is een hot topic. Het is van belang dat de Amphia website alleen volledige en juiste informatie kan verstrekken. Daarom is de admin-omgeving extra beveiligd, door onder andere two-factor authentication.
Tijdens het proces is bewust nagedacht over en rekening gehouden met patiëntgegevens. Voor de gehele website geldt dan ook dat er geen gegevens worden opgeslagen. Ook niet wanneer een websitebezoeker een formulier invult. Er zijn geen patiëntgegevens te vinden op de website. Uitgezonderd van patiënten die ervaringen delen in bijvoorbeeld een folder
De website van Amphia is volledig toegankelijk gemaakt volgens de WCAG richtlijnen. Dit betekent dat alle content bruikbaar is voor iedereen. Denk hierbij aan begrijpelijke teksten (niveau B1), voorleessoftware, hoog contrast en aanpasbare lettergrootte.
Vanwege de grote hoeveelheid informatie die de website van het Amphia bevat, is het voor medewerkers van belang dat de content gemakkelijk beheersbaar is. Folders worden nu opgebouwd alsof het een webpagina is, waardoor ze snel en gemakkelijk te onderhouden zijn en losse bestanden niet meer handmatig vervangen hoeven te worden. Alle folders zijn daarmee gedigitaliseerd en simpel en snel te onderhouden.
Ook is het mogelijk om hetzelfde tekstblok toe te voegen aan meerdere folders. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van de maatregelen rondom COVID-19. Wanneer het blok is toegevoegd aan meerdere folders, kunnen medewerkers van de afdeling communicatie vervolgens het tekstblok aanpassen op één plek en het blok wordt direct in alle folders waarin het blok voorkomt automatisch aangepast. Dit levert veel tijdsbesparing op.
E-sites heeft onze ambitie tot vernieuwing van Amphia.nl uitstekend waargemaakt. Ik ben oprecht trots op hetgeen E-sites en Amphia in nauwe samenwerking vanaf september 2020 hebben bereikt: het digitale Amphia-portaal voor al onze patiënten, zorgzoekers, bezoekers en andere belangstellenden. Ik kijk uit naar een langlopend partnership met E-sites.
Een website die toekomstbestendig is. Een van de pijlers die Amphia aan het begin van het traject benoemde. En of dat is gelukt! De website draagt bij aan de ambitie van en het merk Amphia.
Ook maakt de flexibiliteit van de website het goed mogelijk om door te ontwikkelen en dat gaan we in ons partnerschap doen. Zo wordt binnenkort de feedback die we van stakeholders, bezoekers en medewerkers krijgen, geïnventariseerd en waar nodig verwerkt door extra ontwikkeling.
Daarnaast hebben we allemaal veel zin om aan de slag met een nieuwe werkenbij-website. Één die helemaal past bij Amphia en de beleving goed uitstraalt.
Het was een bijzonder project. Een goede en intensieve samenwerking met hét ziekenhuis van Breda en omgeving. Zoveel mensen die ik ken gaan naar dit ziekenhuis en het is tof dat wij hieraan hebben kunnen bijdragen. Amphia heeft in dit traject enorm goed geluisterd naar de vele gebruikers en afdelingen. Dat was een uitdaging die we goed hebben ingevuld. Ik vind het gaaf dat de website enorm veilig en toegankelijk is en heel simpel ingericht. Alle informatie is qua UX binnen drie klikken te vinden.
Geen enkel project is hetzelfde. Vanuit specifieke wensen, doelstellingen en technische mogelijkheden kiezen we altijd de beste aanpak. Meer informatie? Of gewoon eens sparren? Kom langs voor een goed gesprek!
Wij zijn Good News. Met heldere doelen en goede code ontwikkelen wij digitale platformen waarmee we keihard doelstellingen behalen.
Ga naar de websiteAls full focus mobile agency ontwikkelen wij apps voor smartphones, wearables, auto's en andere hardware devices. Meer contact, service of verkoop realiseren?
Ga naar de website